Home staging

mieszkanie homestaging szkolenieHome staging polega na profesjonalnym przygotowaniu i prezentowaniu nieruchomości do sprzedaży bądź do wynajmu. Istotą działań home stagera jest uzyskanie przy zastosowaniu niewielkich nakładów finansowych wyższej ceny transakcyjnej (lub w ogóle umożliwienie sprzedaży czy też wynajmu nieruchomości).

W Stanach Zjednoczonych home staging, jako jedno z narzędzi marketingowych wykorzystywany jest przy sprzedaży nieruchomości od ponad 40 lat, a w obecnych czasach większość nieruchomości wystawianych na sprzedaż jest przygotowywanych przez profesjonalnych home stagerów lub przeszkolonych pośredników nieruchomości. W naszym kraju usługi tego typu jeszcze nowością, jednak cieszą się coraz większym zainteresowaniem klientów.
Pośrednicy w obrocie nieruchomościami powtarzają klientom, że najważniejszym czynnikiem, który wpływa na cenę jest lokalizacja i dobra cena nieruchomości. Z jednej strony to prawda – są to cechy nieruchomości, które mają kluczowe znaczenie dla nabywcy. Jednak to jeszcze nie wszystko, na co zwraca uwagę klient – przyjmuje się, że pierwsze wrażenie, wpływające na podjęcie decyzji o zakupie lub wynajmie nieruchomości, kształtuje się w ciągu kilku pierwszych sekund od jej zobaczenia. Dobre pierwsze wrażenie to podstawowy cel home stagingu.
mieszkanie homestaging szkolenieBardzo często właściciel nieruchomości nie potrafi spojrzeć na nią okiem kupującego, nie posiada wiedzy o aktualnych preferencjach nabywców, nie ma czasu lub doświadczenia w przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży. Techniki home stagingu opierają się na marketingu, przy ich zastosowaniu zmienia się charakter nieruchomości z „do mieszkania” na „do sprzedania”. Zastosowanie tych technik pomaga obydwu stronom transakcji – sprzedający proponuje ciekawie podany produkt, może sprzedać nieruchomość w wyższej cenie i w szybszym czasie, natomiast kupujący ma szansę ujrzeć cały potencjał nieruchomości, co pomaga mu w podjęciu świadomej decyzji o zakupie. Home Staging szczególnie przydaje się w przypadku nieruchomości, które odwiedza wielu potencjalnych kupujących i żaden nie decyduje się na zakup. Wynika z tego, że zachęciła ich oferta i dobra cena, ale sama nieruchomość z jakichś powodów – zniechęca do zakupu.

mieszkanie homestaging szkoleniePodążając dalej tokiem motywacji klienta – oferta powinna być jak najbardziej uniwersalna, by zainteresować osoby o różnych gustach. Kwestie funkcjonalności poszczególnych elementów, czystości miejsca podczas prezentacji czy generalnego remontu wszystkich drobnych usterek przyjmujemy za pewnik, gdyż zapraszając klienta do nieprzygotowanego lokalu, sami skazujemy się na porażkę. Mieszkanie czy dom, które nie przeszło etapu home stagingu posiada „osobowość” nadaną przez jego poprzedniego użytkownika, co może zadziałać na potencjalnego klienta demobilizująco przy podejmowaniu decyzji o zakupie. Kupujemy przecież „nasze marzenia”, a nie osobowość innych dlatego też depersonalizacja nieruchomości będąca celem home stagingu jest niezwykle ważna.

Z nieruchomością jest jak z produktem, bez określenia dobrej strategii marketingowej dużo trudniej jest o skuteczną sprzedaż. Zespół INVESTDOM Nieruchomości – agencji idącej z duchem czasu i nieustannie podnoszącej swoje kwalifikacje, w ramach projektu Podnoszenie kwalifikacji i kompetencji pracowników firmy INVESTDOM Nieruchomości oraz firm współpracujących współfinansowane ze środków Unii Europejskiej, został przeszkolony w temacie stosowania technik home stagingu. Mieliśmy przyjemność uczestniczyć w szkoleniu prowadzonym przez Panią Marię Semczyszyn, ekspertkę ds. rynku nieruchomości, dyplomowaną home stagerkę, którą za pewne znają Państwo jako prowadzącą pierwszy polski program poświęcony usłudze home stagingu: „Home staging – mieszkania do sprzedania” emitowany na kanale DOMO+.

Wiemy co należy zrobić, żeby sprzedawali Państwo swoje nieruchomości skutecznie i z zyskiem!