Porady pośredników Investdom Nieruchomości. Najczęstsze pytania – rzetelne odpowiedzi ! cz.2

Investdom Nieruchomości

5) Jakie dokumenty są potrzebne, by zgłosić nieruchomość do pośrednictwa?

Przy zgłaszaniu nieruchomości do sprzedaży potrzebne będą takie dokumenty jak:

  1. Dokument potwierdzający prawo własności do nieruchomości (lub pełnomocnictwo od właściciela)
  2. Dowód osobisty.
  3. Dokumentacja techniczna budynku lub lokalu (np. projekt budowlany)
  4. W przypadku działki- mapka geodezyjna i zaświadczenie z urzędu gminy o przeznaczeniu terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego

6) Jakie są dodatkowe koszty związane z zakupem nieruchomości?

Kupując nieruchomość musimy zawsze uiścić następujące opłaty: podatek od czynności cywilno-prawnych- 2% wartości transakcji, taksa notarialna i opłaty za wypis z aktu notarialnego, opłaty sądowe za wpis własności do księgi wieczystej i ewentualnych hipotek W przypadku biur nieruchomości doliczyć y też prowizję za usługę pośrednictwa.

7) Prezentacja nieruchomości

Najlepiej pokazywać nieruchomość w ciągu dnia, gdyż światło dzienne tworzy przyjemną atmosferę. Przed wizytą nabywcy warto posprzątać i uporządkować pomieszczenia. Dobrze jest także przewietrzyć mieszkanie i zadbać o przyjemny zapach wewnątrz.

8) Jak wybrać dobre biuro nieruchomości?

Decydując się na wybór biura nieruchomości należy pamiętać o dwóch rzeczach:

  • licencja i doświadczenie pośredników nieruchomości, dają bezpieczeństwo i pewność wyższej jakości świadczonych usług
  • biuro nieruchomości cieszące się renomą dokłada wszelkich starań, aby ją utrzymać. Z pewnością będzie ono sprawdzonym partnerem.

Masz więcej pytań? Nurtuje Cię jakaś sprawa? Chcesz się dowiedzieć więcej? Zapraszamy do naszych biur Investdom Nieruchomości.